A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Працівники сервісних центрів МВС Рівненщини пройшли тренінг «Особливості комунікації з військовими та членами їхніх родин»


15 Травня 2024

Війна стала новою реальністю українців. Суспільство зіштовхнулось з новими викликами. Задля того, щоб сформувати навички спілкування з військовими, адміністратори сервісних центрів МВС Рівненщини пройшли тренінг на тему «Особливості комунікації з військовими та членами їхніх родин».

Тренінг провели Максим Чубик, військовий, ветеран ЗСУ, психолог та Тетяна Луцюк, психотерапевтка, психологиня лінії психологічної підтримки для військових та членів їхніх родин.

Розуміння, які почуття переживає людина на фронті, можна набути виключно на досвіді. Тому цивільним складно усвідомити проблеми, з якими повернулася людина з війни. Сьогодні варто вміти виокремити певні правила спілкування і поведінки, які необхідно застосовувати конкретно при спілкуванні з військовими. Військових треба адаптовувати до мирного життя, а соціум потрібно готувати до повернення  військових.

«Є певні фрази-подразники для військових, наприклад, ми знаємо як вам важко.  Насправді, ми не знаємо як їм важко. Не потрібно розпитувати їх про війну. Слід поводитися з ним  як зі звичайними людьми. Якщо це ветеран з інвалідністю, то не варто поводитися з ним як із дитиною. Потрібно просто запитати, чи потрібна йому допомога», — розповів Максим Чубик, військовий, ветеран ЗСУ, психолог.

На тренінгу також обговорили власний досвід у спілкуванні з військовослужбовцями, послухали цінні поради та відпрацювали корисні практичні кейси, які допоможуть комунікувати з військовими без травм і помилок.

«Як має виглядати людина, яка спілкується з військовими? Це ніби, як побачити свого товариша, якого давно не бачили і ви раді його зустріти: з посмішкою, з привітним поглядом. Зазвичай, якщо ви не знаєте, що сказати, то можна подякувати за службу людині. Це універсальна фраза. Але важливо, не вживати фраз-кліше, типу, ви мій герой. Адже ця людина може не вважати себе героєм через те, що загинув побратим, а він не зміг його врятувати. У нього є почуття провини. І коли він чує цю фразу, то це повертає його у ті спогади. В людини можуть паралельно відбуватися якісь свої емоційні переживання. Тому краще сказати ЗСУ наші герої», — зазначила Тетяна Луцюк, психотерапевтка, психологиня лінії психологічної підтримки для військових та членів їхніх родин.

Надавати якісно послуги – це не лише виконувати посадові обов’язки добросовісно й дотримуватися технологічного процесу. Це ще й дотримання морально-етичних принципів та вміння працювати з усіма групами суб’єктів звернення. Нині ми активно трудимося над вдосконаленням цих навичок, адже сервісні центри МВС працюють з людьми та для людей, а тому важливо, щоб кожен наш відвідувач не відчував бар’єрів в отриманні послуг та зовнішній комунікації з нашими адміністраторами.

«Наше завдання, як держслужбовців, допомогти захисникам та захисницям відчути себе потрібними. Нам важливо зараз навчитися правильно взаємодіяти з різними групами населення, а подібні тренінги спрямовані не лише на професійне зростання наших адміністраторів, а й на роботу з міфами та стереотипами щодо тих чи інших груп населення. Такі навчання допомагають нам краще розуміти суспільство та його потреби», — зауважив Віктор Залюбовський, начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Рівненській області.

Маємо бути готові пройти непростий шлях адаптації наших героїв до мирного життя та бути міцною опорою в подоланні будь-яких труднощів на шляху до здорового суспільства. Працюємо над собою задля ефективної допомоги тим, хто наближає нашу Перемогу.